Δευτέρα 23 Μαΐου 2016

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Π.Ε. ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ



αρ. πρωτ.: 54
Ηγουμενίτσα 23-05-2016
                                                                                    ΠΡΟΣ
                                                                                              Μέλη Συλλόγου
Θέμα: «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΕΛΩΝ»
Το Δ.Σ. του Συλλόγου πραγματοποίησε ανοικτή συνεδρίαση στις 17-05-2016 λόγω μη πραγματοποίησης τις Γενικής Συνέλευσης (έλλειψη απαρτίας) συζήτησε και αποφάσισε τα παρακάτω:

Για άλλη μια φορά ο Σύλλογος μας εκφράζει τη κατηγορηματική του αντίθεση στις αποφάσεις τις κυβέρνησης με τις οποίες
-      Καταργούνται ουσιαστικά τα τμήματα ένταξης
-      Οδηγούνται σε κλείσιμο τμήματα νηπιαγωγείων αφού αυξάνεται ο ελάχιστος αριθμός των νηπίων από 7 σε 14 για την ύπαρξη τμήματος (πάνω από 20 τμήματα θα κλείσουν στη Θεσπρωτία αν εφαρμοστεί αυτή η διάταξη).
-      Οι αλλαγές στη λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων οδηγούν σε απόλυση χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους
Παρά τις περί αντιθέτου διαβεβαιώσεις η κυβέρνηση εφαρμόζοντας τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ στα πλαίσια της εφαρμογής του τρίτου μνημονίου νομοθέτησε για την εκπαίδευση με κύριο γνώμονα την «εξοικονόμηση πόρων», όπως δηλώνει. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί αν γίνουν πράξη οι σχεδιασμοί της θα θεωρηθούν πλεονάζον προσωπικό με ότι αυτό συνεπάγεται.
Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα στην ουσία επιδιώκονται δυο στόχοι:
α) να μειωθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό που είναι αναγκαίο μέσω της μείωσης των ωρών λειτουργίας του σχολείου και μέσω της μείωσης των ωρών διδασκαλίας των διδακτικών αντικειμένων
β) να φτιαχτεί μια γκρίζα ζώνη στο δημόσιο σχολείο όπου δε θα είναι αυστηρά καθορισμένα τα όριά της (διδακτικό αντικείμενο και ειδικότητες εκπαιδευτικών που θα διδάσκουν) ώστε να λειτουργεί το σχολείο με όποια ειδικότητα περισσεύει στα πλαίσια της περιφέρειας με αποκλειστικό γνώμονα τη μείωση των δαπανών. Κι από τη μύγα ξύγκι!
Αν εφαρμοστούν, το αποτέλεσμα όλων αυτών, θα είναι:
α) χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών συναδέλφων που δε θα προσληφθούν ξανά μια και το νέο σχολείο δε θα τους χωράει.
β) Χιλιάδες υπεραριθμίες μονίμων εκπαιδευτικών και υποχρεωτικές μετακινήσεις
γ) εκπαιδευτική και παιδαγωγική αποσάρθρωση, μορφωτικά ελλείμματα, φτωχό και ταξικό σχολείο
Η Υπουργική Απόφαση περιλαμβάνει ορισμένες πολύ σοβαρές αλλαγές:
Καταργεί εντελώς τις θέσεις δασκάλων για τα ολοήμερα. Η νομοθεσία μέχρι τώρα ήταν σαφής: Στα κλασικά ολοήμερα ένας δάσκαλος/α για κάθε 50 μαθητές και στα ΕΑΕΠ ένας δάσκαλος. Επί εποχής Αρβανιτόπουλου και μετά ο δάσκαλος στα ΕΑΕΠ σε πολλές περιπτώσεις κινδύνεψε να  ακυρωθεί  αλλά όχι οριστικά χάρη στους αγώνες μας. Η υπουργική απόφαση Φίλη τους καταργεί όλους οριστικά και αμετάκλητα. Μειώνοντας, τις ώρες των δασκάλων στις τάξεις, δημιουργεί πλεονάσματα ωρών και με αυτές επιδιώκει να καλύψει τις ώρες του ολοημέρου. Έτσι, π.χ. ένας δάσκαλος/α με 22 ώρες διδακτικό ωράριο που δουλεύει σε κλασικό ολοήμερο κι έχει Δ' τάξη βρίσκεται με το νέο πρόγραμμα να χρωστά 2 ώρες, τις οποίες καλείται να καλύψει στο ολοήμερο. Ταυτόχρονα, ορίζει υπεύθυνο ολοημέρου κατά μέρα (κι όχι συνολικά) ανάλογα με τα περισσεύματα ωρών, υποχρεώνοντας έτσι έναν εκπαιδευτικό να παραβρίσκεται εκείνη την ημέρα όλες τις ώρες λειτουργίας του ολοημέρου, ακόμα κι αν δεν διδάσκει. Με τον τρόπο αυτό επιχειρεί να δημιουργήσει ζώνες εκπαιδευτικών με ωράριο λάστιχο (8.00-14.00, 9.00-15.00, 10.00-16.00)
-Επιδιώκει τη δραστική μείωση του μαθητικού πληθυσμού στα ολοήμερα, θέτοντας ως απαραίτητη προϋπόθεση την εργασία και των δύο γονιών
Απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Γυμναστική και ΤΠΕ) μια και δίνει τη δυνατότητα να διδάξουν τα διδακτικά τους αντικείμενα όποιες ειδικότητες έχουν περισσεύματα ωρών.
Αν σε αυτά προσθέσουμε την κατάργηση ουσιαστικά της ενισχυτικής διδασκαλίας και της γραμματειακής υποστήριξης, καθώς και την κατάργηση της πρωινής ζώνης 7-8, τότε καταλαβαίνουμε ότι δημιουργεί πλασματικό πλεόνασμα ωρών με στόχο όπου έχει κενά, να τα καλύψει με τις υπεραριθμίες που θα δημιουργήσει! Σε αυτή την κατεύθυνση είναι και οι διάταξεις α) που δίνουν τη δυνατότητα να διδάξουν στο δημοτικό, οι ειδικότητες εκπαιδευτικών από τα ΕΠΑΛ, στα οποία κάνει αντίστοιχη αναδιάρθρωση β) που επιτάσσoυν την κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ για να τοποθετούνταικαι να συμπληρώνουν το ωράριό τους σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, οι εκπαιδευτικοί των κοινών ειδικοτήτων Π.Ε και ΔΕ.
Καμία παιδαγωγική και εκπαιδευτική πρόοδο δεν επιφέρει το νέο πρόγραμμα! Απλώς, μπήκαν στο ζύγι τα εναπομείναντα κονδύλια του ΕΣΠΑ και η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και η μπίλια έκατσε στο 6ωρο για όλες τις τάξεις και στις συγκεκριμένες ώρες για κάθε διδακτικό αντικείμενο! Μέχρι εκεί μάλλον, υπολόγισε το Υπουργείο ότι βγαίνουν τα νούμερα!
Είναι απολύτως φανερό ότι το υπουργείο Παιδείας βαθαίνει αντιδραστικά το φτηνό, ευέλικτο, κατακερματισμένο σχολείο της αγοράς της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου, πετώντας σα στυμμένη λεμονόκουπα τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και τους δασκάλους/νηπιαγωγούς, ώστε να ταιριάζει γάντι στην Παιδεία των περικοπών και των μνημονίων!  Επαναφέρει όλες τις αντιδραστικές εγκυκλίους των Υπουργών Παιδείας όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων και μάλιστα δίνοντάς τους ανελαστικό χαρακτήρα!
Στο σχολείο του κ. Φίλη, η ελαστική εργασία, οι απολύσεις και η διαρκής κινητικότητα-μέσω των υπεραριθμιών και των μετακινήσεων είναι οργανικό κομμάτι του. Το σχολείο αυτό, όποιο όνομα κι αν έχει, «γεμίζει» με ό,τι είναι διαθέσιμο από διδακτικά αντικείμενα και προσωπικό ανάλογα με τις πιστώσεις ΕΣΠΑ και τον κρατικό προϋπολογισμό. Βασίζεται στην ελαστική εργασία σε βάρος της μόνιμης και σταθερής δουλειάς.
Η κατάργηση της πρωινής ζώνης, η προϋπόθεση συμμετοχής παιδιών μόνο οικογενειών όπου και οι δυο γονείς εργάζονται για τα 6/θέσια και πάνω σχολεία, η μηνιαία αναφορά φοιτούντων μαθητών, η δυνατότητα ανάθεσης της διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής και της Φυσικής Αγωγής σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70, η προοπτική περαιτέρω συρρίκνωσης (Θρησκευτικά, ΤΠΕ, Αγγλικά κλπ) μέχρι και μελλοντικής αποπομπής  διδακτικών αντικειμένων από το ωρολόγιο πρόγραμμα αλλάζει τον προσανατολισμό αλλά και τον τρόπο λειτουργίας του Ολοήμερου Σχολείου. Άλλωστε, τα τελευταία χρόνια το Ολοήμερο δεν λειτουργούσε με όρους παιδαγωγικής, εξυπηρετώντας παράλληλα και κοινωνικές ανάγκες. Λειτουργούσε με μοναδικό γνώμονα τις διαθέσιμες πιστώσεις (κυρίως από προγράμματα ΕΣΠΑ).
Ο νέος τύπος ολοήμερου σχολείου, που αποτελεί κομβική επιλογή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δεν πρόκειται να καλύψει τις μορφωτικές ανάγκες ενός μεγαλύτερου αριθμού μαθητών σε όλη την χώρα και δεν θα συμβάλλει στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων. Κεντρική στόχευση της πολιτικής ηγεσίας είναι η με κάθε τρόπο εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού.
Η απώλεια οργανικών θέσεων, η υποβάθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων, η  καταδίκη σε ανεργία για τους νεότερους και η απόλυση, επί της ουσίας, εκπαιδευτικών που εργάζονταν, έστω και ελαστικά, μέχρι σήμερα είναι η ζοφερή πραγματικότητα που μαζί με τη διαρκή μισθολογική υποβάθμιση και τη διάλυση του ασφαλιστικού συστήματος διαμορφώνουν ένα εφιαλτικό τοπίο στην Εκπαίδευση.
Το Δ. Σ. του Συλλόγου καταγγέλλει την πολιτική των περικοπών των απολύσεων, την πολιτική της φτώχειας και τις εξαθλίωσης που η κυβέρνηση προσπαθεί να επιβάλει.  
Διεκδικούμε:
·         Την άμεση πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση.
·         Μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών τώρα.
·         Την απόσυρση της Υπουργικής Απόφασης για το φερόμενο ως "Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου".
·         Την απόσυρση της διάταξης που ψηφίστηκε για τα νηπιαγωγεία.
·         Την απόδοση των οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
·         Την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή.
·         Την αναβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου.
Στα πλαίσια αυτά καλούμε τους Συλλόγους Γονέων σε σύσκεψη την Παρασκευή 27 Μαΐου 2017, ώρα 7:00 μ.μ. στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας.
Η επιστολή προς τους γονείς που βρίσκεται σε όλα τα σχολεία να μοιραστεί στους μαθητές. Να πραγματοποιηθούν ενημερωτικές συναντήσεις σε κάθε σχολείο με τους γονείς των μαθητών μας και όπου οι σύλλογοι διδασκόντων κρίνουν απαραίτητο να κληθεί και το Δ.Σ. του Συλλόγου μας.
Καλούμε, εκ νέου το Δ.Σ. της ΔΟΕ έγκαιρα να αποφασίσει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων ώστε πιο αποτελεσματικά να αντιπαλέψουμε και να ανατρέψουμε  την αντιεκπαιδευτική λαίλαπα της κυβέρνησης.
Η ΥΠΟΘΣΕΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ

Για το Δ.Σ.

       Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ                                     ΤΣΟΔΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ